úterý 11. října 2016

Co mám na nočním stolku aneb Jak na nachlazení

Hezký den přátelé!

Jsem tak přemýšlela, co bych vám vyfotila a o čem bych vám napsala, když poslední dny a týdny (až na nějaké výjimky) chodím z práce rovnou do postele.
Samu sebe už podezírám, že jsem se prostě podvědomě naladila na zimní spánek, akorát to jaksi plně nekoresponduje s mým životním stylem, protože do práce se chodit musí, jinak nejsou koláče a doma se musí něco udělat taky. Přesto dělím svoje dny, byť v nepoměru, na práci a klid.
Ale asi o tom ten podzim nejspíš je, o tom zpomalení a zklidnění se. Po aktivním létě to může být pro hlavu trochu šok, nicméně tělo si určitý režim prostě vynutí, a když ho neposlušná hlava neposlouchá, dostane pohlavek. :-)
No, a jak tak pořád střídavě marodím a plácám se v tom přechodu na podzim, tak mě napadlo, že vám vyfotím můj noční stoleček - zcela logicky je mi totiž nejblíž....u postele.


Začíná se mi na něm totiž hromadit celý sortiment věcí, kterými bojuju proti nachlazení.
Mám pocit, že jsou kolem snad všichni nemocní a nikdo už nemá dost zodpovědnosti vůči okolí zůstat s těmi bacily doma, takže si je vesele předáváme. Je to přímo začarovaný kruh. Ale svým způsobem to i chápu, zůstat doma tři dny zadarmo či "plýtvat" dovolenou na nemoc je i pro mě těžké rozhodování. Ale kritizovat samotný systém asi nemá smysl, člověk se musí poprat se sebou, potažmo s bacily zvnějšku sám. A v prvé řadě je asi nejnutnější poslouchat své tělo a naladit se nejen na příznaky, ale i na celou jeho mluvu.
Při prvním náporu virů jsem prostě potřebovala jen přežít a ládovala se aspirinem a ibalginem, to přiznávám, byť jsem se snažila i podpořit tělo vitamíny a spol. Teď při dalším nachlazení, které přišlo logicky v období oslabení, už se snažím více zapojit přírodu a investovat do prevence. Protože do kanceláře nám opět přišla investorka s virózou (asi taky nemůže zůstat tři dny doma...) a už nakazila šéfa........ A bůh ví, kolik takových ještě přijde. Lítá to prostě ve vzduchu hlava nehlava a my musíme posilnit své přirozené bariéry.
Samozřejmě s lehčím nachlazením se už dá líp pracovat a to doslova i přeneseně. Tělo se s rýmou vyrovnává líp než s viry a angínami a ocení dobré jídlo, podpůrné doplňky i lehké cvičení.

Já tady mám dnes spíš takové pochutiny a malé doplňky, které mi dělají dobře a jako na každém nočním stolku jsou tady i must have věci každodenní potřeby.


Tak nějak zjišťuju, že mi pomalu už všechny moje běžné čaje lezou krkem, a tak jsem zkusila zase jiný druh. Zahlídla jsem v dm čaj rooibos s vanilkou od Alnatura - a vanilku já v zimě moc ráda. Rooibos už mě v minulosti nijak zvlášť nenadchnul, ale zdá se, že jsem konečně natrefila na příjemnou kombinaci.

Když mě začne škrábat v krku jistí to kandovaný zázvor, který vidíte na fotce ve skleničce - výborná věc!


Taky eukalyptové zelené bonbóny z Lídlu jsou u nás hitem každý podzim, pořádně proluftují krk i nos.
Poněkud jemnější jsou Pectol bonbóny s citrónem a medem z lékárny, které jsem si koupila na cestách spolu s první pomocí aspirinem. Sáhla jsem po nich, protože mají velmi jednoduché složení, nemám totiž ráda v bonbónech ani v pití umělá sladidla, obsahují cukr a vitamín C.....

Samozřejmě na nočním stolku ani v kabelce nemůže chybět můj milovaný Carmex. Jako jediný (kromě léčiva Herpesin) mi dokáže pomoci s opary, které samozřejmě v době oslabení vždycky chytnu. Pokud to podchytím včas, opar se ani nevyklube, a když to nestihnu, aspoň pomáhá hojit.


Nejlepším objevem letošního podzimu je tento nosní sprej z dm drogerie s mořskou solí. Koupila jsem ho už kdysi v létě dceři na zvlhčování sliznice kvůli alergii. Já jsem ho použila poprvé až teď, kdy jsem chytla rýmu a v domácí lékarničce nebyl žádný jiný utrejch na splasknutí oteklých sliznic. Byla jsem příjemně překvapená a nadšená z toho, že tenhle sprejík pomáhá na oteklé sliznice taky. Poklad! A nedevastuje sliznice při dlouhodobém užívání jako jiné přípravky z lékárny. Myslím, že mají v dm několik druhů, určitě je vyzkouším všechny během letošní zimy :-)


Tohle není žádné léčivo ale hodně zdravá svačinka, i když strava taky léčí, že jo. Tyhle RAW tyčinky jsem si moc oblíbila a to nejsem stoupenec žádného výživového směru - vyzobávám všechno, co mi chutná :-). Tyčinky nosím do práce už mnohem raději než čokoládu a jiné mlsky na nervy či energii, protože i dobře zasytí - není to jen taková ta rychlá energie, která je ihned v čudu. O tom, že chutnají dobře asi mluvit nemusím, že. Miluju tuhle příchuť a pak ještě s peanut butter, a teď dokonce mají mít novinku s arašídy a oříšky, mňáááám. Koupíte je ve zdravé výživě, někdy i v běžných obchodech, mají je tuším i v dm.


Se přiznám, že začínám být už paranoidní z toho, jak všichni prskají u nás v práci, že asi začnu leštit kliky - dezinfekcí. Zdá se, že mytí rukou už snad ani není celorepublikově trendy nebo co. Pucuju těmito ubrousky všecko co se dá, od klávesnice až po tu kliku. Jestli se ze mě stane stepfordská panička posedlá čistotou, tak víte kdy a proč se to stalo....:-D
Tyhle ubrousky stojí 47 Kč a jsou moc prima, používám je i doma v kuchyni, koupelně a tak různě, vzhledem k tomu, že i "chlupaté alergeny" doma máme. V dm koupíte i ubrousky Sanytol, ale ty stojí stovku a produkty od Denkmit se mi zdají dobré kvality za super cenu.


Samozřejmě můj krásný "kočičí alergen" dohlížel opět na focení pro článek. No, co si budeme povídat, já s tím světlem pro focení spokojená nejsem, a to ani když vytáhnu žaluzie až ke stropu a nastavím zrcadlovku na max. Mě tohle období temna jako fotografa dost deptá.....ale Amy se to líbilo.


Na nočním stolku taky nesmí chybět taková ta každodenní kosmetika. Ne, opravdu tento článek nesponzoruje Weleda. Dostala jsem sice tyhle produkty k testování, ale už je to nějaký pátek, co jsem je recenzovala a pořád je používám - což je nejlepší recenze. Krém na nohy je absolutní must have ráno a arnikový masážní olej používám hlavně před spaním po sprše, na všemožné unavené svaly a taky třeba na masáž unavených nohou z nošení podpatků. Krém na ruce musí být po ruce též. Mám ho v kuchyni i na nočním stolku, a taky ho mám v práci....Na stolečku taky musí být neustále kapky do očí tzv. umělé slzy pro vysychající oči obzvlášť v období topné sezóny, což je celkově pro sliznice mor.


Můj noční stolek je vlastně dětská židlička z IKEA natřená na bílo. Tohle je kus nábytku, u kterého nevadí, když vám z něj děti vyrostou. Dokonce na zadní straně židličky jsou ještě dětské malůvky, které jsem nepřemalovala balakrylem. A pod stolkem/židličkou je halda čtení, oblíbené recepty z Albertu a plno knížek, o kterých taky snad jednou bude řeč.


A čím si vy zpestřujete tohle náročné období? Jaká je sestava vašeho nočního stolku?

Pěkné dny bez bacilů vám přeje eM!




11 komentářů:

  1. Ten kandovaný zázvor normálně jíš, nebo si ho dáváš do čaje? Já si teďka ujíždím na meduňkovém čaji na uklidnění. :D Ty raw tyčinky jsou dobré? Že bych je taky zkusila? Já si teda myju ruce furt, protože Brno (žloutenka).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kandovaný zázvor normálně jím :-), hezky pálí v krku, občas si ho dávám i do čaje, ale přijde mi mnohem slabší než čaj z čerstvého zázvoru. Meduňka je výborná, tu mám ráda. Tyhle RAWky mi jako jedny z mála opravdu chutnají, ale taky právě ne všechny příchutě, každopádně úplně topka je ta na fotce s čokoládou a kokosem nebo s tím arašídovým máslem, ale ta je taková ještě hutnější - pokud máš ráda tyhle kombinace, já mám hodně ráda základ z datlí, jinak tuším mi ještě chutnala asi jablečná se skořicí. No chápu v Brně to je nutnost :-) ale u nás na severu taky řádí, bylo to to první, co mi přišlo mailem ze školy, že řádí žloutenka a děti si mají mít ruce :-), já teda nevím jak kde, ale mě to přijde samozřejmost i na maloměstě, když třeba přijdu z obchodu :-D Tak snad nic nechytnem!!!!!! :-)))

      Vymazat
  2. Kočičák nádherný jako vždy :-) Zaujaly mě ty hygienické ubrousky, kouknu se po nich v našem DM. Můj noční stolek je druhá část postele, jsou tam ponožky, kapesníky a knížky a podkolenky neb ponožek i těch delších není nikdy dost + uječený budík, stále mi ovšem chybí lampička. EMí brzy se uzdrav :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Joo ty naše kočičí modelky Iví, co :-) moc děkuji! Ubrousky jsou fakt moc prima, většinou jsem používala na takový ten rychlý uklid ty obyčejné, ale když jsem tam viděla dezinfekční, vzala jsem tyhle, snad u vás budou taky. Já mám u postele ještě takové odkládací sedátko a tam mám spoustu ponožek a podkolenek, souhlasím! těch není nikdy dost a obzvlášť podkolenka miluju :-), ha krabici kapesníků jsem nevyfotila :-) No a budík jsem zrušila už dávno a budí mě něžně telefon :-) Jo a lampičku mám na komodě, ta by se fakt na tu prťavou židličku nevešla. U vás lampičku určitě koupíš nějakou krásnou stylovou, na čtení v posteli v zimě je to must have :-)))

      Vymazat
  3. Momentálně jsem na tom zhruba stejně jako ty, taky mne chytla viróza plnou silou, a to mezi lidi chodím minimálně, vždycky to přitáhne manžel z kanceláří a já pak půl dne funguju po baráku a půl dne v posteli. A cpu do sebe panadol a stříkám si do nosu, vařím si zázvorový čaj s citronem´. Včera jsem si koupila teplý Coldrex atak ho do sebe leju. Zítra to asi budou dvě tři hodiny očistce, protože mám službu v hospodě a pokud dojdou nějací kuřáci který bohužel nemůžu zatím ze zákona vykázat kouřit ven tak to bude masakr. Protožev tomhle stavu kouř z cigaret snáším ještě hůř než normálně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to fakt lítá všude a člověk nemusí ani nikam moc chodit a vždycky to někdo přinese. S tou virozou se prostě nedá nic moc dělat než ji vyležet a teda chodit do práce je hardcore, já to holt taky přechodila, a tím jsem se bezvadně oslabila. Držím pěsti, ať to vydržíš a je Ti líp, ideálně pěkně doma.

      Vymazat
  4. Brzké uzdravení a děkuji za tip na sprej do nosu hned dneska pro něj skáknu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani moc děkuji! Doufám, že bude pro Tebe sprej příjemný a užitečný taky!!!!

      Vymazat
  5. Krásný stolek máš :) Taky mám ráda zázvor, teď jsem si v DM koupila čaj s citronem a zázvorem, spíš jen tak pro případ nějakého nachlazení, které se mi zatím vyhýbá, ale člověk nikdy neví :) Taky se pravidelně zásobuji dávkou česneku, který s přítelem milujeme. Ale to samozřejmě až večer, abych neobtěžovala ostatní, kterým česnek třeba zas tak nevoní :D Občas si taky udělam ozdravnou kúru pomocí oleje z černého kmínu, to je pro mě úplný zázrak :) Nemoci se mi zatím kupodivu vyhýbají, tak uvidím, jestli to vydrží. Každopádně tobě přeji brzké uzdravení! :)

    MŮJ BIO SVĚT

    OdpovědětVymazat
  6. Já mám při nachlazení na nočním stolku jelení lůj, protože mám od rýmy suché rty, pastylky na bolení v krku a nosní sprej s CBD, který jsem si objednala vloni na podzim z Cibdol. S tím si pokaždé při nachlazení vystačím a brzy jsem zase jako rybička :-) .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, a myslíte si, že by na rýmu pomohly i klasické CBD kapky? Nebo to jste si koupila fakt nějaký speciální nosní sprej s podílem CBD? Nedovedu si představit, že bych si to aplikoval třeba do nosu. Ale tak dělá se dneska s CBD leccos. Dokonce jsem viděl i CBD gumové medvídky. Tak proč ne nosní sprej, že? :)

      Vymazat

Děkuji Vám všem za zastavení a že věnujete svůj čas napsání komentáře. Moc mě taková zpětná vazba těší!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Translate